۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸

رئیس هیئت مدیره موسسه پیشگیری سرطان آسا خبرداد؛

شناسایی ۲۵۰۰ بیمار جدید سرطانی در گلستان/ تمرکز بر پیشگیری

شناسایی ۲۵۰۰ بیمار جدید سرطانی در گلستان/ تمرکز بر پیشگیری

گرگان- رئیس هیئت مدیره موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران آسا گفت که فعالیت موسسه بر پیشگیری و آموزش و همچنین کمک بر درمان بیماران متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی روشنی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: مؤسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران آسا در عرصه سلامت سرمایه‌گذاری کرده و به مردم و همراهان خود خدمت خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران آسا بیان کرد: تمرکز ما بر پیشگیری و آموزش بوده و تلاش می‌کنیم خلاءهای موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی توضیح داد: گلستان رکورددار بیماری‌های سرطانی در کشور است و سالانه دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید اضافه می‌شود.

روشنی تاکید کرد: باید اقدامات خوب و مؤثری در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه، ترک عادات غلط، تغییر فرهنگ‌های غلط در زمینه تغذیه و نوشیدنی‌ها ایجاد کنیم تا جلوی ایجاد بیماری‌ها گرفته شود.

رئیس هیئت مدیره پیشگیری و کنترل سرطان ایران آسا عنوان کرد: در دنیای امروز رسانه‌ها و فضای مجازی نمی‌توانند در زمینه بازنشر کمک‌های حمایتی و جذب خیران نقش اساسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ماهیت دوم مؤسسه کمک به افرادی است که دچار بیماری شده اند، گفت: بسیاری از خانواده‌ها بیماران توان تأمین هزینه‌های شیمی درمانی و سایر مراحل درمان را ندارند لذا باید به این افراد به شیوه‌های مختلف کمک کرد.

روشنی افزود: در اساسنامه مؤسسه بیان شده که پول نقد نباید رد و بدل شود بلکه در قالب خدمات فعالیت خواهیم کرد و افرد بیمار را به مراکز درمانی معرفی می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران آسا اعلام کرد: مؤسسه، ملی بوده و از وزارت کشور مجوز گرفته است و متعهد شده که طی دو سال در ۶ استان دیگر هم شعبه داشته باشد و تلاش کنیم که مؤسسه آسا یک مؤسسه نام آشنا در سطح کشور مطرح شود.

روشنی گفت: روز شنبه مراسم افتتاحیه با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و رئیس پژوهشکده بیمارستان شریعتی و همچنین از بسیاری از خیران شناخته شده کشور از جمله دکتر نبی برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیمارانی که به مؤسسه مراجعه می‌کنند در کمیته صلاحیت بیماران بررسی شده و اگر شرایط آن را داشتند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5440999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha